Központi jogosultság és felhasználó kezelés
(Identity Management)

Az informatikai biztonság az elmúlt években egyre fontosabbá vált mind a közszféra, mind pedig a versenyszféra vállalatai számára. Legtöbbször az emberek informatikai biztonságon az informatikai rendszereik, információik külső támadásoktól való védelmét értik, ezért nem fektetnek kellő hangsúlyt a belső támadásokra. Pedig a veszélyforrások nagyobb része belső támadásokból ered.
Ezeket a belső támadásokat egy központi jogosultság és felhasználó kezelő (más néven Identity Manager) rendszerrel ki lehet küszöbölni.

Egy kisvállalkozásban, ahol néhány felhasználó van csak, a jogosultságok nyilvántartására elegendő akár egy Excel tábla is. Amint azonban nő egy vállalkozás mérete, bonyolultabb a szervezeti felépítés, sokféle informatikai rendszer támogatja a munkát, esetleg több telephely van, és gyakori a munkatársak mozgása (telephelyek között, munkaköri változások, fluktuáció) szükségessé válik egy intelligens felhasználó, és jogosultság kezelő rendszer bevezetése.

A Breona Kft. Identity Management megoldása az informatikai rendszerek, alkalmazások felhasználóinak mindenféle, a rendszerrel kapcsolatos jogosultságainak kiosztását, nyilvántartását, menedzselését végzi. Például új dolgozó felvételekor a munkakörhöz szükséges jogosultságok kiosztását, előléptetésnél a jogosultságok módosítását, kilépéskor pedig azok megszüntetését egy gombnyomással elvégezheti a jogosultság és felhasználó kezelő rendszer segítségével.

Amellett, hogy biztosítani kell, hogy a felhasználók elérjék azokat a rendszereket és alkalmazásokat, amelyekre szükségük van a munkavégzéshez, ugyanilyen fontos a hozzáférés felfüggesztése, tiltása is, ha szükséges. A rendszer biztosítja, hogy például egy kilépő munkatárs már nem férhet hozzá az informatikai rendszerekhez, céges információkhoz.

A rendszer használatával járó előnyök:

  • A bonyolult adminisztrációs folyamatok automatizálása, azonnali hozzáférés az erőforrásokhoz, például az új felhasználók azonnal képesek feladataikat ellátni, és már az első munkanapon elérik a munkájukhoz szükséges összes céges erőforrást.
  • Növelhető az informatikai biztonság szintje.
  • Megelőzhetőek a nem megfelelő jogosultságokból adódó esetleges rosszindulatú, vagy a nem megfelelő használatból adódó károkozások.
  • Minden felhasználó csak azokhoz a rendszerekhez, és információkhoz fér hozzá, melyhez jogosultsága van.
  • A pontos nyilvántartás és nyomon követhetőség miatt nagy segítséget nyújt a számonkérhetőség megvalósításában.
  • Alacsonyabb adminisztrációs és helpdesk költségek.
  • A jogosultságok minden pillanatban naprakészen nyomon követhetőek.
  • A rendszerben lekérdezések indíthatók.
  • A rendszer vállalati telefonkönyv és e-mail címlista alapjául is szolgálhat.